Központi elektronikus fizetési rendszer újabb intézményekben

Ossza meg ismerőseivel!

Újabb hat intézmény csatlakozott a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (efer), amely 2014-ben mintegy 1,1 millió fizetési műveletet bonyolított le, több mint kétmillió egyedi ügyben – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) hétfőn az MTI-vel.
 
Az idén március 31-ig a Lechner Lajos Tudásközpont, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, az Országos Tisztiorvosi Hivatal, az Országos Kémiai Biztonsági Intézet és az Országos “Fréderic Joliot-Curie” Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutatóintézet került be a rendszerbe.
Az intézmények csatlakozásával bővül az elektronikusan intézhető ügytípusok köre, kényelmesebbé válik az igazgatási szolgáltatási díjak és illetékek befizetése, például egyes kereskedelmi engedélyezési eljárásokban, s így akár turista állami horgászjegy is váltható – írta a minisztérium.

 
A szaktárca szerint az eferrel javul a közigazgatási szolgáltatások színvonala, csökken az ügyintézés ideje az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek számára, valamint jelentős költségeket takarítanak meg.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) által 2013-ban indult projekt keretében csatlakozhatnak az intézmények.

 

Forrás: MTI